labeless

Friday, April 30, 2010

setibanya naga~~~

Petang ku hari semalam ( betul kot ayat nie )dipenuhi dengan aktiviti ber CCN 9258 menuju ke pusat pelancongan yang menyajikan satu kawasan perairan yang terkenal di sekitar wilayah ku yang makmur lagi damai..kat mana lagi kalau bukan kat tasek semulajadi antara yang terbesar di Malaysia..huhu antara destinasi yang aku bangga kan sebagai pemastautin di daerah nie..mau tak bangga nya kat tempat korang ada ke tasek cam kat kampung aku..setakat tasek korek pastu jumpa cacing watpe..tasek aku ada naga..haaa mula r korang..

                                                     nie la jeti kayu yang aku maksudkan tadi

aku berkonvoi ke sana ( 2 ketul jentera je pun ) bersama 3 lagi kaum wanita yang agak perkasa huhuhu..tapi kali ini kami melencong ke kampung halaman kaum orang asli..saja nak ziarah saudara kawan aku ( nadia )..sampai je kat sana kami ternampak satu jeti kayu yang usang  menuju ke muara tasek milik penduduk setempat..punyalah kampung gila aku rasa..cam pemandangan kat poster plak..

                                        oh  teratai~~bunga indah~~engkaulah pujaan hatiku~~

 kitorang pun nak menyibuk la menuju kesana huhuhu..masa tu ramai la kanak2 rabena melepak sambil makan buah/ kacang bunga teratai di jeti tersebut..tapi setibanya kami disitu diorang mula beredar dan aku sempat gak tanya 2 3 orang OA kenapa lari..diorang jawab "takut, nanti mak marah.."kecik ati aku korang tau tak..cam la aku nie naga jelmaan cam cerita2 yang nenek moyang diorang canangkan sejak dulu tu..tapi tak tau la kalau kawan2 aku yang lagi 3 orang tu spesies karnibal huahuahua...eh korang mesti tau kan tasek ape..lain la kalau korang tak pass subjek kajian tempatan atau geografi hahahahahaha

No comments: