labeless

Saturday, April 17, 2010

dalam hati ini~~~~~~

ada namamu~~~nama sorang insan ~~~yang aku rindu~~~

emm...mati itu pasti..tp bait lagu nie la yang membesar seusia ngan zaman remaja aku dan my cousin..mulanya aku tak la minat gila ngan band atau vokalis dia..tu pun sebab cousin aku nie bleh kata hari2 nyanyi n dengar lagu nie..balik sekolah je bukak radio dan tunggu lagu kegemaran dia..bukan apa time nie lagu MENGUSUNG RINDU ngah top kat radio..sambil dengar, nyanyi dan hafal dia tulis sikit demi sikit sampai la habis lirik satu lagu nie dia salin kat belakang buku sekolah..kalau la blajar pun rajin camni tak la spm kantoi kan hahahaha...sampai sekolah bangga tunjuk kat kawan2 yang dia ada lirik lagu nie..pantang class skip jap je dan kadang tu cikgu tak sempat kuar kelas lagi mesti budak pempuan yang gedik2 nie dok berkumpul kat satu meja nyanyikan lagu nie ramai2..punyala fanatik..masa tu keluar la macam2 statement dan gosip yang kadang2 di reka untuk memeriahkan majlis hahaha..nak di jadikan cerita ada sorang kawan aku nie kira anak orang berada dan bersifat selok sikit..dia beli la kaset SPIN dan menunjuk pada kawan2 yang lain..jangan kata nak pinjam, nak sentuh pun tak di berinya..punyalah haramJ budak nie..cousin aku nie hangin la coz sifat PHD dia nie tahap kritikal..biase la budak2 lagi masa nie..cousin aku nie pun ngan tekad dan keazaman yang tinggi telah mencuri kaset tu masa time rehat..habis je time belajar terus aku pergi rumah dia coz nak melepak dan merai hasil haram cousin aku tu..punyalah berianya kitorang nyanyi sambil bergilir membaca kertas lirik yang kat dalam kaset sampai berebut2 korang taw tak..last2 mak sdara aku merangkap mak kepada cousin aku datang tutup radio dan marah kitorang coz bising..dia bukak radio nak amik kaset tapi malangnya kaset terlekat dan ngan slumbernya dia tarik tali kaset ( ala yang bergulung tu la ) sampai terabur kat lantai...huhu..naseb baik anak dia nie solehah..kalau tak mesti dah lari umah dek kerana kaset kumpulan kesayangan dia tu..aku pun tumpang sedih la tp nak wat camne..amik cara tak elok gini la naseb..tapi korang jangan tak tau plak yang jari antu aku belah kanan kematu gara2 menyalin semua lirik lagu SPIN nie..cousin aku plak siap pecah tabung nak beli kaset kat pasar malam..tu la kenangan masa zaman kegemilangan SPIN dan zaman kenakalan kitorang...

No comments: