labeless

Saturday, May 1, 2010

toing toing!!!!!

Tiba2 plak arini aku teringat psal sorang ex ofismate aku dulu..tak ada apa yang pelik atau best pun ngan dia nie..tapi yang aku nak umpatkan ialah pasal attitude dia masa kerja ngan aku dulu..post dia nie kerani je tapi tahap slumbernya mengalahkan aku yang bersila di kerusi exec..mau taknya, dalam seminggu 2 hingga 4 hari je dia datang..dalam sebulan plak 5  hingga7 kali tu slumber je petik MC dari klinik mana ntah ( bengang coz aku  taktau klinik tu katne hahaha )..kitorang nie branch baru di Gebeng,Kuantan nun..so berapa kerat sangat la staff yang ada masa tu..boss plak memang sebulan sekali je datang antar gaji ( by hand je beb )..so aku la yang kena monitor diorang..antara reason yang pernah ada dalam fail kedatangan bulan Januari - Februari aku ialah :
  • datuk sakit 2 kali
  • datuk meninggal 2 kali
  • nenek sakit 2 kali
  • nenek meninggal 2 kali ( mybe belah ibu dan ayah )
  • jiran meninggal ( jiran yang prihatin )
  • anak sakit ( tiap minggu )
  • suami sakit ( 2 kali seminggu )
  • dia sendiri sakit ( hampir setiap hari )
  • tak ada bekalan letrik + air ( beberapa kali )
  • dan macam2 lagi la alasan yang spontan keluar dari palotak dia bila bos aku tanya
Kadang2 aku nak wat kedatangan dia pun aku tak payah tanya alasan dia coz aku leh bayang kan apa yang dia nak bagi tahu aku..Mesti korang tak berapa nak percaya kan tapi tu la hakikatnya..kalau ikotkan aku nak je aku rakam dan scan MC dia tu..tapi tu dulu masa aku tak join wat blog lagi..korang berani ke???memang aku tabik spring la kat dia!!!

10 comments:

Aleyde said...

apsal la die x beri alasan die meninggal....huhu

darlia said...

aku pun tggu gak tu huahuahua sgt la tidak sopan soklan kamu ini wahai si manje

Aleyde said...

aku x kesah sopan or tak yg penting aku bg komen...haha

darlia said...

harus kah berterus terang sedemikian rupa wahai si manje

kitatauke said...

pic pls...baru menarik...

darlia said...

aku mmg ade pic die tp kang takut kene saman plak huahua

kitatauke said...

bayo je la kalau kene saman...:)

darlia said...

klau la poket aku setebal ko

kitatauke said...

lorrr...mase ko tempah baju tu...soh tukang jahit tu wat poket tebal2....:)

darlia said...

hahaha..
knp aku xde duit lg nie???????